19 april 2014 - Påskägg i guld

Hej igen!
 
Jag delar med mig av ett till ägg jag gjort i år.
 
 
 
 
 
Det här ägget är först färglagt med akrylfärg men det blev så skarpt rödbetssalladsfärgat så jag lade på ett par lager med inka gold också. Här och var lyser det rosa igenom och det blev riktigt bra. Jag har limmat fast blommor och fjädrar på toppen med hjälp av smältlim och samma sak med spetsen runt om kanterna. En pärlswirl fick vara blinget på alstret. 
 
Den här ska jag ta med som gåva eftersom vi är bortbjudna på påskmiddag. :-)
 
Glad påsk!
 
Kram Rosa
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet Larsson

Så snyggt påskägg

Svar: Tack så mycket Elisabet <3
Rosa

2014-04-20 @ 22:06:31
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Pappa

Tack för det vackra påskägget! Innehållet gjorde också en extra kick, det var In-Lindt-ad superchoklad.

Svar: Tack pappa :) Du Lindt-ar in dina skämt bra :)
Rosa

2014-04-29 @ 11:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: