25 januari 2014 - Kort till CMS utmaning nr 9

Hej!
 
Jag har gjort ett kort som jag uppvaktat en vän med som flyttat till en mysig lägenhet i centrala Gävle. Vi var dit igår kväll och bjöds på god mat och hade det så trevligt. Det behövs mer sånt...
 
Kortet är även mitt bidrag till CopicMarkerSveriges utmaning nr 9 "Anything goes".
 
Materialet är ett mönsterpapper från Magnolia. En spillbit av rött papper som jag har embossat. En vit spets har satts fast på kanterna och så lite blommor och pärlspröt från Wild Orchid Crafts. Bladsvirveln är en die från Cheery Lynn. Halvpärlor från Ica-Maxi. Ovalerna är gjorda med Spellbinders ovals.
 
 
En närbild på motivet. Det är en digistämpel från Tiddly Inks "Wryn-grow a little love"
 
 
 
Jag har använt mig av Copics vid färgläggningen:
Hud: E13, 11, 00, 000 och R 20
Hår: E 29,11 och 08 
Kläder: G 28, 24, 94,99
Blomma: R 59, 46, 27 
 
Runt om bilden har jag gnuggat in distress ink stormy sky (har jag för mig).
 
 
 
Jag har några kort till på lager som kommer snart i bloggen, håll utkik :-D
 
KRAM Rosa
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Superfint kort Rosa! Gillar den digin och du har färglagt den såå fint! Så vackert med det embossade röda och spetsen!!
Kram!

2014-01-25 @ 15:17:19
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Christina

Superfint kort!! En av mina favoritstämplar! Tack för du är med och deltar i vår senaste utmaning på CMS! Lycka till!

/Christina, DT

2014-01-25 @ 22:00:01
URL: http://scrapkammaren.blogspot.se
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint kort där allt passar
så bra tillsammans :)
Ha det gott // Lisa

2014-01-25 @ 22:56:20
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Åsa aká Scraphorse

Jättefint! Vilken fin struktur du fått till i håret.

Tack för att du är med oss på CMS.

/Åsa (DT)

2014-01-28 @ 08:35:55
URL: http://scraphorse.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: