26 juni 2014 - Färgutmaning i rosa och brunt

Jag har "beklagat" mig i bloggen tidigare att trots att det är perfekt scrapväder så får jag inget gjort i alla fall. Men så bestämde jag mig för att kika efter någon utmaning eller skiss att följa för att få det att lossna lite. 
 
Jag gav mig på en färgutmaning som Make it Colourful har. Det är en sidodel av Make it Crafty som i dagarna också släppte lite nya digistämplar. Jättefina stämplar med tjejer som sitter och jag har använt mig av Jacinta sitting dreaming.
 
Utmaningen är att färglägga i rosa och brunt. Man behöver inte göra ett färdigt kort i den här utmaningen för den är till för "färgläggningsfantaster" och vill man så får man ladda upp sina alster på Make it Colourfuls facebooksida och få feedback på sin färgläggning!
Eftersom jag nu ville göra ett kort så körde jag rosa och brunt all in :-)
 
Mönsterpappren kommer från Maja Designs Sofierokollektion. Sen är det brun och vit cardstock.
 
 
Här är en närbild på Jacinta sitting dreaming och hon är färglagd med copics. Runt om motivet har jag duttat ut klickar med Ranger liquid pearls opal white.
 
 
Hud: E50, 13, 11, 00, R21
Hår: E59, 55, 53, 50
Ögon: E 77, 23
Klänning och shorts: R85, 83, 81, E 74, 71, 70
Fotlänk: YR27
Skugga: C1, 3
 
 
Ornamentet på pappret är gjort med en die från Marianne design. Fjärilarna är olika utstansade varianter som jag duttat på lite glitterlim på. 
 
Nu ska jag sitta på altanen en stund och försöka färglägga lite. Jag lyssnar på ljudbok via Storytel samtidigt, just nu "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman, underbar bok! Jag älskade också att lyssna på hans "En man som heter Ove" för Torsten Wahlund gör det så himla bra! Så, nu fick ni lite ljudboktips mitt i pysslet också :D
 
Ha en fin dag! Lämna gärna spår efter dig innan du hastar vidare så blir jag jätteglad!
 
♥ KRAM Rosa ♥

Kommentarer
Postat av: Margareta

Underbart kort och helt fantastisk färgläggning!! Läckra färger också!
Kram!!

2014-06-26 @ 21:12:43
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Susy

Ljuvligt vacker, så fin stämpel, fina färger och underbart färglagd!

KRAM SUSY

2014-06-27 @ 16:16:31
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie Johansson

Superfint! Blir svårt att komma före dig i utmaningen :)

2014-06-29 @ 08:41:48
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: