23 maj 2014 - Bröllopskort

Hej!
 
För ett tag sedan fick jag en beställning på ett bröllopskort och det vill jag visa idag nu när de tu har fått det. 
 
 
 
Jag har använt vit cardstock, designpapper från Pion design "en dag i maj" både fram och baksida på det. Jag torrembossade den gröna sidan och färgade in kanterna med lite grön distress ink. Namnskylten har jag skrivit ut på vit cardstock i min laserskrivare.
 
 
 
Här på det vita har jag lekt med glitter. På mässan i Gävle köpte jag "Embossing powder sticky" och "embossing dabber clear" där man kan fästa glitter med hjälp av de här två komponenterna. Jag hade på YouDos vita glitter för jag ville ha en "krispig" känsla. 
 
 
 
Jag hittade även en härlig die från Memory Box på mässan och den tyckte jag blev perfekt till kortet. Jag stansade ut hjärtdelen även i grönt så det skulle bli kontrast till den torrembossade delen och ringarna skulle synas bättre. Här ser man också glittret på hjärtsvirveln lite bättre.
 
 
På insidan använde jag samma stil som framsidan men vred den en kvart. Här valde jag att ha den gröna delen slät så givaren skulle kunna skriva sin hälsning. Jag har låtit de vita kanterna på både framsidan och insidan vara olimmade så de kunde stå ut lite. Kanten är gjord av en Martha Stewart stans. Hjärtehängen från Memory Box. Jag har dekorerat med en liten glittersten. Stämpeln är från Vilda stamps. 
 
 
 
På baksidan använde jag också samma mönsterpapper. Här har jag stansat ut ovaler med Spellbinders-dies. Min älskade personliga stämpel kommer från Pysseldags
 
 
 
 
 
Här ser man lite bättre hur kanterna står upp lite för att få en känsla av spets. 
 
Det var allt för idag men i morgon är det dags för en scrapträff med bästa Gävlegänget så håll utkik här i bloggen för då finns det chans att det snart kommer mera inlägg :D
 
♥ Ha en underbar dag och lämna gärna ett avtryck efter dig ♥
 
Kram Rosa

Kommentarer
Postat av: snojbi

Ett väldigt fint bröllopskort

Kraaaaaam

2014-05-23 @ 22:15:10
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Margareta

Åh så läckert!! Liftvarning! = det här spar jag ;-
Vi ses imorgon! Nu ska jag packa!!
Kram!!

2014-05-23 @ 22:57:15
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Stefan

Fantastiskt kort! Jag var stolt att lämna det till brudparet.
Tack, tack, tack

2014-05-23 @ 23:39:02
Postat av: Camilla

Vilket underbart och vackert bröllopskort. Lyckliga brudpar som får ett sånt fint kort.
Kram och ha en fortsatt skön helg!

2014-05-31 @ 16:03:58
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: