11 juni 2015 - DT kort och utmaningsbidrag

Hej!

 

Idag är det min bloggdag hos Pysseldags och vi har lite av en färgutmaning den här veckan. Gör något i en färg du sällan använder. Kolla gärna in vad de andra DT-tjejerna har för färger under den här veckan!

Av någon anledning så är det orange för mig.

Men när jag väl gör något i orange så blir jag glad av det. Så det är nog en färg som är underskattad.

 

  

Mönsterpappren jag använt mig av kommer från Graphic45. Kortet är gjort efter en skiss i en utmaningsblogg: the Sketchy Challanges som jag tänker delta i. 

 

 

 Jag har använt en av de nyare grattisstämplarna från Pysseldags, den här gummistämpeln finns i två olika storlekar dessutom. 

Jag har använt en hörnstans som rundar av i tre av hörnen. Det fjärde hörnet lät jag vara rakt, vilket jag tyckte blev en trevlig effekt.

  

Motivet är en digital stämpel från Weestamps. Jag har färglagt henne med Copics.

 

Hud: E 21, 00, 50, R 21

Hår: E40, 42, 44, 47

Kläder: R 20, 21, 22, E47, 44, 42

Blommor: R20, 21, 22

Kruka och ballong: BG11, 13, 15

  

 

 Dekorerat har jag gjort med kakservett, halvpärlor och så blommor från Wild Orchid Crafts.

 

Det var allt för mig idag!

 

Kram Rosa

 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Gillar ditt kort massor, färgerna är så fina och annorlunda för att va du. Sött motiv som du färglagt såååå fint! Nu skriver jag upp lite penntips ;)

2015-06-14 @ 09:07:11
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: