24 september 2015 - DT-kort i rosa

Hej!

Det är min bloggdag som DT hos Pysseldags idag.  

 För ett tag sedan fick jag en beställning på ett födelsedagskort. Det skulle vara rooooooooooosa. Mycket rosa helt enkelt. 

 Så då gjorde jag det här kortet till lilla Ella.

 

  

Jag har använt en embossingfolder från X-cut för att göra hjärtan i pappret.

  

 

Fjärilarna är gjorda med en punch från Martha Stewart. Jag har penslat på ett lager Wink of Stella och satt halvpärlor på kropparna. Bokstäverna har jag stansat ut med en die från Cheery Lynn. 

 

 

Jag har stansat ut med EK success kantstans på det bruna pappret och satt en bit spets i rosa över. Blommor och en liten charm fick bli dekorationerna till slut. Jag höll på i två dagar att flytta en stor blomma runt på kortet tills jag insåg att den inte skulle vara med. Sån är jag. :-)

 

 

På baksidan fortsatte jag med hjärttemat och så satte jag dit min nya personliga handgjord av...  från Pysseldags. Jag har stansat ut den med en rund die med lite stygn runt kanten, fast de syns inte på bilden.

 

 

På insidan av kortet hittar vi samma embossade hjärtan och den vita rutan är utstansat med en die från Lawn Fawn. Jag har stämplat Pysseldags "Hjärtliga gratulationer" på det. Tyckte att det följde temat på det bästa sättet <3

 

  

Humlan är privat och är en digistämpel från MoManning. Jag har färglagt med Copics.

 Färgerna jag använt kan du se i Pysseldags blogg

 

 Kortet från sidan så man kan skymta insidan. Jag tycker det är trevligt att göra insidor i samma stil som framsidan så det gör jag allt som oftast.

 

Ha nu en fortsatt bra dag! 

KRAM Rosa

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: