19 april 2016 - Mer änglar från Fristad

Hej!
 
Idag visar jag det andra kortet jag gjorde på Fristadsträffen i lördags. Jag har kört med änglatemat här också, till och med samma textstämpel :D
 
 
Jag har gjort ett center step card och från början hade jag tänkt mig något helt annat med mönsterpapper men på vägen i skapandet så förändras saker och ting. Jag kände att vit embossad cardstock passade bäst till den här ängeln/fen. 
 
 
På insidan fick det bli mönsterpapper från Maja Design och så har jag satt en ram gjord av en die från Spellbinders. Sen när jag vet vad kortet ska användas till finns möjligheten att sätta in en personlig hälsning här.
 
r
 
En närbild på den söta digistämpeln från Saturated Canary "curly hair fairy" som är helt ny.
Jag har färglagt med Copicspennor.
Hud: E13-11-21-00-000-R21
Hår: E50-53-55
Mun och blommor: E04
Klänning och vingar: B0000-000-00
Jag har haft på ett lager glitter med Wink of Stella på vingarna och läpparna.
Runt motivet har jag satt ett pärlband. Dien med hålen jag använt är från Nellie Snellen. Den blå ramen är gjord med en die från Spellbinders.
 
 
En liten när bild på textstämpeln från Inkywings. Blev så glad när texten inte blev rumphuggen när jag stansade ut den :D Jag har färgat in pappret medan dien satt kvar med Distress ink Tumbled glass. Här kan man också se en skymt av glitterlimmet runt kanterna, stickles star dust.
 
 
Kortet i "profil" :D Blommorna kommer från Wild orchid crafts i England. 
De tre diesen från Spellbinders är från samma set och heter Elegant Ovals. Embossingfoldern kommer från Embossalicious.
 
Ha en fortsatt bra dag!
 
KRAM Rosa
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ciza

Jättefint kort! :)
Kram <3

2016-04-19 @ 14:19:07
URL: http://ciza-patricia.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: