29 april 2016 - Avtackningskort till Maria

Hej!
 
Idag visar jag ett kort jag gjort till kollegan Maria som slutar idag :-(
Hon fick det igår så därför bloggar jag kortet idag.
 
 
Mönsterpapper från Maja Design och vintagebilden kommer från Pion design. 
Ramen med den vågiga kanten är gjort med en die från Cheery Lynn. 
 
 
På insidan har jag använt samma die i två storlekar och så har jag stämplat med Stempelgledes vintage garden runt om kanterna. Textstämpeln kommer från Pysseldags
 
 
På baksidan har jag satt spillbitar av mönsterpappret och så satt dit men egengjorda handgjort av... 
 
 
 
Jag klippte ut luftballongen från samma mönsterpapper som jag använt på kortet men som är 12x12 tum istället. Den monterade jag på distanskuddar så det skulle poppa ut lite. På ballongen stämplade jag med Inkywings "lycka till" och embossade med vitt pulver.
Bokstäverna till namnet är stickers.
 
 
Snurrblommorna är från Kort och Godt, köpt på Engströms i Avesta. Bakom bilden har jag satt lite ostduk och längs kanterna på alla mönsterpapper har jag lagt en tunn sträng med glitterlim, stickles star dust.
 
 
Ha en fortsatt bra dag!
KRAM Rosa
 

Kommentarer
Postat av: Johanna "pojjo"

Jätte fint kort, det uppskattar hon säkert :)

2016-05-01 @ 14:01:44
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: