17 maj 2016 - Du är underbar

Hej!
 
Jag bjuder på ett romantiskt kort idag. 
 
 
Mönsterpapper från Maja Design och dies är Nellie Snellen och Marianne Design. Kantstansen är från EK Success. 
 
 
Du är underbar är en gummistämpel från Inkywings. formen är en die från Cheery Lynn. Rosspetsen tycker jag är helt underbar och jag har satt några halvpärlor inuti dem också.
 
 
I vanlig ordning har jag färglagt motivet, som är från Saturated Canary "faces", med Copicspennor.
 
Jag har använt följande pennor:
Hud: E11-21-00-000-R21
Mun: E04
Hår: E50-53-55-57-59
Klänning: G21
Blommor: R81-83-85, G94-99-YG23
 
 
Jag har monterat med 3D-kuddar, haft på glitterlim på kanterna och färgat in kanterna också med distress walnut stain. Blommorna har också fått lite glitterlim på sig. För att få färgen på ramen så låter man pappret sitta kvar i dien efter att man stansat ut den. Sedan gnuggar man med en "blending tool" eller en svamp in distressfärgen i hålen så pappret får färg.
 
Ha nu en bra dag!
 
KRAM Rosa
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är underbart vackert! Färgläggningen totalt perfekt och så fint med lilla skylten längst ner.

2016-05-18 @ 05:50:42
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh så fint kort, ljuvligt motiv och vackra färger :)
Kram

2016-05-18 @ 20:19:26
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Totalt antal besökare sedan 18 juni 2011: